2012-04-08

UR access; Se om ditt hus

Vilket påskägg jag hittade! Alla avsnitten till serien Se om ditt hus på UR access. Jag minns att jag såg något avsnitt när programmet gick för några år sedan. För ett tag sedan påmindes jag om det när jag bläddrade i ett gammalt nummer av Gård och torp.

Först idag kom jag för mig att leta efter det på nätet; och se där! Jag hittade det på UR (alltså Utbildningsradion). Nöjd och glad tryckte jag på "spela", men fick snart reda på att det var låst för inloggade användare. Jag hann grämja mig över det ett tag innan jag började hoppas. Hoppas på att min gamla student-inloggning till Uppsala universitet skulle fungera.

Och det fungerade! Tack till UU som av någon underlig anledning förnyat min möjlighet att ta del av material som bjuds studenter på Sveriges högskolor och universitet; däribland Se om ditt hus .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar