2012-04-11

Syrenbersån, del 2

Det knoppas. Det verkar som att experimentet med att flytta syrenbuskar har slagit ut väl. Men det ser onekligen lite rangligt ut, lite tunnt och tomt. Det fixar man visst med lite beskärning, men är antagligen ett jobb som kommer att ta flera år. Om jag vill att det blir en riktig berså. Och visst vill jag det?

Eftersom grenarna har knoppar beslutade jag mig för att satsa på att få till en berså. Det arbetet började med ett försök att plana ut marken inne i bersån. Marken som var högst ojämn efter decennier (?) av löv som fallit och inte krattats bort. Det syns inte riktigt tydligt på bilden nedanför, men nivåskillnaden mellan buskarna och gången utanför ligger på minst 30 cm. Det var nära nog det samma inne i bersån.

Det är som att jag inte bara har fått en syrenberså, utan en syrenbersåplatå. Men ännu är den inte klar. Jag kommer att fortsätta med att plana ut marken, även om det inte krävs lika mycket jobb som bilden - med den konstiga vinkeln - försöker lura i en.

Syrenbersåplatå?

Sedan följer nästa fråga. Ska jag så gräs, eller ha ett lager med singel? Kanske plattor? Det finns visst lite singel att hämta hos en vän till Drängen. Så det är möjligt att det blir singel, om den räcker till hela bersån. Som dessutom blev lite oval - såg jag när jag hade planat ut marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar