2012-04-03

I brist på renoveringsbilder ... färgskrapor

Kanske inte den mest färgglada bilden, men visst ser bladen vassa ut?
I bloggbeskrivningen menar jag att den här bloggen kommer handlar om renoveringen av mitt torp. I själva verket tycks den handla om planer, planer och frön. Och loppisfynd. Jo, förresten. Visst har jag också skrivit om "renoveringen" av syrenbersån?

Och det är frustrerande. Jag skulle vilja skriva ett inlägg om dagen om ett jobb som jag påbörjat och avslutat. Visa tjusiga "före och efter" bilder. Men det lär dröja. Och inte ens i mina bästa stunder tror jag att jag kommer att kunna skriva ett inlägg om dagen om ett påbörjat och avslutat projekt - tyvärr kräver renoveringarna mer tid än så.

Därtill är all den renovering som jag ska börja med utomhusrenovering. Gräva fram grunden, skruva upp häng- och stuprännor. Byta ut brädor, måla. Sådant. Och mer därtill.

Men jag längtar efter att kunna sätta igång. Och eftersom jag inte bara tappat bort en massa frön utan också måtten till häng- och stuprännorna så får jag börja med det enkla; inköp av verktyg. Av färgskrapor. Sådana med utbytbara blad. För det kommer att behövas - med tanke på all färg som ska skrapas bort på tak, väggar, dörrar, fodrar och fönster.

Så. I brist på bilder av renovering publicerar jag bilder på ... färgskrapor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar