2012-05-09

Syrenbersån, del 4

Ack, ack, vilken gles syrenberså.

Ja. Jag hade ju redan bestämt mig för att det skulle bli singel i bersån. Jag har också berättat att jag hittat stenar i ett röse i skogen. Dessa två ingredienser har nu gjort att jag har en (nästan) färdig berså. Jag måste dock gräva ner ytterligare stenbumlingar vid ingången.


För att jämna ut bersån - ena halvan bestod ju av mycket små syrener - grävde Drängen fram några av rymlingarna. Planterade dem där han tyckte att det var som glesast. Visst är det fortfarande glest, men det kommer nog att ta några år - och omgångar av beskärning - för att rätta till det hela.

Det som återstår för mig att göra är en blomrabatt. Ja, för jag tänker mig en rabatt på utsidan av bersån för att det ska bli lite lummigare. (Jag tänker mig eventuellt regnbågslupiner.) Sedan räknar jag med att bara njuta - om jag hinner; med tanke på allt annat som ska göras torpet och trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar