2012-05-16

Om vad man finner i en bortglömd rabatt



På framsidan av torpet finns en liten plätt där det en gång funnits en rabatt. Det kan man se eftersom den är avskärmad med plankor. Lite som en odlingsbädd. Förra hösten flyttade jag en ros till den bädden - eftersom det ändå inte verkade växa något i den.

Döm om min förvåning när jag idag upptäckte att det växter rabarber i den! Jag såg inte tillstymmelsen av någon rabarber i höstas! Inte ett dött blad. Inget.

Det lustiga är att jag har funderat på att köpa rabarber till torpet. Just för att det är så torpigt. Det som gjort att jag dragit mig är att jag faktiskt inte är särskilt förtjust i rabarber... Fast sen så tänker jag att jag ju inte behöver äta upp dem. De kan ju få vara så där fina som t.ex. pioner som man ju inte heller äter upp.

Men köpet har inte blivit av. Och behöver uppenbarligen inte heller bli av! Nu ska jag bara kolla med min  mamma om hon tror att det är ok att flytta rabarbern lite närmare (det blivande) grönsakslandet...

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar