2012-05-06

Någon gång hittar jag väl ett lås som nyckeln passar till...


Den har hängt med länge; nyckeln. Jag har ingen aning om hur jag har fått tag på den, jag vet inte varifrån den kommer. Den har bara legat där bland alla de nycklar som jag inte längre hittar något lås till.

Och visst testade jag nyckeln till kammarlåsen på torpet. Men det passade inte, det var för litet. Så jag lade den i skrivbordslådan, tänkte inte mer på den.

Igår letade efter något helt annat i samma skrivbordslåda. Fick syn på nyckeln. Framför mig på skrivbordet låg det nya (lilla) kammarlåset.

"Det skadar väl inte att testa..."


Ah, den glädje som bubblade i mig när det visade sig att nyckeln passade i låset!

I och med att jag hittade en passande nyckel fick jag ett lyxproblem... för jag hade ju tänkt att jag skulle skruva fast låset på dörren till skrubben bakom rörspisen. Men nu när det finns en nyckel så känns det som slöseri. Jag kommer ju inte att behöva öppna skrubben inifrån. (Nja, det är klart att det finns dagar då man mest känner för att stänga in sig i en skrubb, men de räknas inte.) Vad ska jag nu har för handtag på dörren till skrubben..? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar