2012-05-15

Små vänner i syrenbersån / Uppdaterat


Sådana här små vänner hälsade mig välkommen till torpet igår. Då neg de i blåsten så jag kunde inte fota dem. Idag upptäckte jag att de finns lite här och var på torpet.

Jag har fått för mig att de är liljor av något slag. Undrar just om någon av dem skulle ha något emot att bosätta sig i min rabatt?



/ Uppdaterat

Hm. Jag fick för mig att växten är en lilja av något slag. Men nu när jag tittar på den andra växten som jag trodde var den samma så ser jag ju skillnader. Den som jag tror är en lilja är lite grövre i stjälken. Så vad kan det vara för växt? Ogräs av något slag? Fint ogräs i så fall.

Frågan är nu om jag ska göra försök att flytta på dem eller om de ska få möta i öde i den nyinköpta (begagnade) gräsklipparen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar