2012-05-12

Kryddodling

Jag har rensat brunnsrabatten men glömt att fotografera...
Jag har redan tänkt om när det gäller mitt grönsaksland. I den skiss som jag gjorde tidigare hade jag kryddodlingen där - någonstans mellan salladen och potatisen. Men nu är det ändrat!

Jag har beslutat att lyfta kryddorna från grönsakslandet och ha dem vid brunnen. Vid den finns det redan några blommor, uppblandat med lite smultron. Men de upptar bara en tredjedel av ytan. Så nästa gång jag åker till torpet ska jag förbereda resten av området för kryddorna.


Häromdagen köpte jag förresten en bok om kryddor; ett impulsköp eftersom jag föredrar att låna böcker från bibblan. Men den boken vann på sitt enkla upplägg, och de få kryddor som lyftes fram - jag fick känslan av att de var de enda som behövdes..? Kryddträdgården, boken alltså, gjorde också att jag upptäckte att jag saknar några kryddor t.ex. mynta och rosmarin. Men det går kanske att köpa som plantor? Därtill saknar jag lavendel - men räknar med att få det av min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar