2012-02-14

Alla hjärtans dag & utedass

För visst borde det vara ok? Att skriva om dass på alla hjärtans dag - det är ju ett hjärta som visar vägen till dasset?

En av de första sakerna som jag vill göra – och som inte hör till ”måsten” så som att fixa skorstenen – under våren är att renovera utedasset på torpet. Inte för att det är i oanvändbart dåligt skick, utan för att jag vill att det ska vara i mycket bra skick när sommaren kommer. Främst för att utedass känns så ... dassiga.

Dessutom ger en dassrenovering mig möjligheten att öva på att regla och att spika pärlspont. För jag tänker mig pärlspont. Som jag kan måla i vitt. Kanske ska jag leta fram ett rött hjärta att pryda dasset med. Men jag har inga planer på att såga ut ett hjärta i dörren. Varför gjorde/gör man egentligen det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar