2012-01-23

Planering för 2012

Eftersom vi närmar oss slutet av januari är det kanske dags att skriva ner en planering inför torp-året 2012?

Det finns så mycket som jag kan ägna mig åt, det finns mycket som jag vill ägna mig åt. Av drömmar finns det en hel drös. För en månad sedan skrev jag ner en plan för det arbete som jag tänkte att jag skulle utföra under 2012. Den planeringen har jag redan skrotat eftersom jag inser att det inte är möjligt att hinna med allt. Därtill insåg jag att det var galet att redan nu planera för hösten. Jag vet ju inte hur lång tid det arbete som jag måste utföra kommer att ta.

Och så insåg jag att jag, som bara ägt torpet i omkring ett halvår, inte har hunnit med att få en "känsla" för det. Jag vet inte vad jag bör göra och vad som är klokt att vänta med. Något som jag däremot redan nu vet att jag måste fixa är:

  • häng- och stuprännor
  • gräva fram grunden
  • mura om skorstenen
  • se till att eldstäderna fungerar

Vad jag skulle vilja hinna med att göra är:

  • massor...

Jag började skriva en lista men insåg att den inte är publicerbar; den är för lång och innefattar allt från att renovera till att bygga till att köpa. Så jag beslutar mig för att endast skriva ner det som jag planerar att göra på våren, dvs att:

  • renovera utedasset
  • besluta mig för vilken isolering jag ska använda i farstun, och beställa den
  • elda upp sly som gallrades i höstas
  • laga/bygga fönster
  • ... och lite småsaker som jag kan göra utan att vara på torpet, som att renovera ett kammarlås och liknande ...
 Jag börjar här. Tiden visar var jag slutar.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar