2012-01-11

Det röda torpet

Jag hade drömt om ett rött torp med kök och kammare. Och en vind där jag kunde bygga ett litet sovkrypin. Lite så där lagom litet och gulligt (läs: billigt). Där skulle det finnas en tomt som var stor nog för att jag skulle kunna bygga en bastu och en gäststuga. Det skulle finnas skog i närheten. Det skulle ligga både avskilt och där skulle finnas grannar.

Något sådant hade jag tänkt mig. Det här var vad jag fick:

Två kök; ett uppe, ett nere.
Två rum; ett uppe, ett nere.
En vind - pytteliten.
En stor vildvuxen tomt.
En miniladugård som är sammanbyggt med huset.
Ett grishus med snickarboa.
En lada.
En vedbod.
Ett risigt skjul - som också den är sammanbyggd med huset. Därtill har det skog i två väderstreck, och trevliga grannar.

Sammanfattningsvis är torpet mycket större än jag vågat drömma om. Och även om det inte syns på  bilden så kräver det mycket arbete. Både arbete som kommer att kosta mycket pengar och sådant som endast kräver energi - och det är arbetet med torpet som den här bloggen kommer att handla om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar