2013-06-02

Loppisfynd: En galet snygg lampa

Vi åker till Stockholm, har inget särskilt inplanerat. Ska bra strosa, kanske fika lite. I bakhuvudet bär jag med mig en byggnadsvårdsbutik, ett som kanske är värt ett besök - trots att jag inte har lyckats sälja in hos F att vi behöver ett klosettlås för 800kr. Men om vi liksom går dit och han ser låset, kommer han inte att tycka att den är helt perfekt för vårt renoveringsobjekt från 1914?

Men vi kommer aldrig dit. Vi besöker Myrorna och hittar en lite ovanligt lampa som jag vill ha men som F är lite tveksam inför. Jag tänker att jag nog ändå går tillbaka och köper den innan vi åker hem igen. Vi strosar vidare. Tittar här och tittar där, hamnar i Gamla stan. På Stockholms stadsmission. Från håll ser jag en lampa, jag skojar med F och säger att vi kanske ska köpa den. Ungefär tre sekunder efter att jag "skojat" inser jag det; jag måste ha lampan! Vilken lampa, så ovanlig! Perfekt för vår kommande matsal.  Måste ha, måste köpa!

Jag glömmer lampan från Myrorna, jag glömmer klosettlåset.
Jag är så himla nöjd med min Stockholmshopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar