2013-05-04

Att montera ner en kakelugn, eller tre

Montera ner, demontera, märkliga ord. Att ta ner eller kanske att riva - fast riva låter ju som att den ska till soptippen. Plocka ner, det är nog vad vi har benämnt det som under helgen - då vi plockade ner tre kakelugnar.

F hittade dem på Blocket. Jag måste erkänna att jag var lite sval inför tanken att själv plocka ner en kakelugn, för att inte tala om tre. Ingen av oss har gjort det tidigare, och ska man då betala 12 t.kr. för att testa att göra det..? Men ändå, hur svårt kan det vara?

Inte så jättesvårt, helt möjligt om man är det minsta händig - visade det sig - men visst stötte vi på problem också. Eftersom jag lider av konstant tidsbrist nuförtiden kommer jag att skriva om mina erfarenheter i flera inlägg, jag tänker mig dessa:

1. Verktyg
2. Märkning
3. Demontering
4. Packa och frakta

Jag tror att jag kommer att täcka in det som man behöver veta med dessa inlägg. Stay tuned, inläggen är på väg. Kanske finns de redan? Klicka på etiketten kakelugn i högerspalten så ser du vilka som finns när du läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar