2012-10-09

Vad jag kunde ha bloggat om i somras



Jag kunde ha bloggat om den där dagen då jag påtade i grönsakslandet och fick syn på något rött i det höga gräset en bit bort. Jag kunde ha bloggat om hur jag gick dit för att kolla vad det var och hur det sedan ledde till att jag hittade ett övervuxet jordgubbsland med tusan så goda jordgubbar! Jag kunde ha bloggat om hur skönt det var att kunna fira midsommar på det egna torpet. Hur lyxigt det känns att kunna fylla hela hinkar med blommor som växte kring torpet. Jag kunde ha bloggat om hur sticklingarna till mina Mårbackapelargoner tog sig och hur de prydde mina fönster. Och så kunde jag ha bloggat om mina sommargrannar; de där två hästarna vars hage gränsar till torpet. Jag kunde ha bloggat om hur de låg och sov medan dimman tätnade omkring dem på midsommarnatten. Men det gjorde jag inte, då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar