2012-07-17

Blåbär

Det känns så trevligt. Det här med att ta stigen till brevlådan - för att hämta morgontidningen - och upptäcka att stigen kantas av blåbär. Och inte vilka blåbär som helst utan sådana som ropar "Plocka mig! Ät mig!". Sådana kan man ju inte bara gå förbi utan att bry sig om deras rop.

Något annat som känns trevligt just nu är att ställa skålen med blåbär på trappan upp till övervåningen. Inte bara för att jag gillar de slitna trappstegen så mycket, men också för solkattens skull. Nu ska det väl ändå vara slut på regnandet?

Men åter till blåbären. Nu är frågan vad jag ska göra med dem. Äta dem som de är eller baka en pytteliten tårta och garnera den med dessa..?

2 kommentarer:

  1. Blåbären var så goda, jag kan fortfarande minnas smaken av den samskiga blåbärspajen. Det var sagolikt gott.

    SvaraRadera
  2. Mm. Blåbären på torpet gör sig utmärkt i pajer.

    SvaraRadera