2013-01-06

Om vad jag ville och vad jag gjorde


Ja, hur gick det nu med det planerade arbetet förra året? Något som jag visste behövde göras var:

  • häng- och stuprännor
  • gräva fram grunden
  • mura om skorstenen
  • se till att eldstäderna fungerar  

Och se där! Det blev också gjort!

Men så fanns ju annat som listan över arbete som behövde göras:

  • renovera utedasset
  • besluta mig för vilken isolering jag ska använda i farstun, och beställa den
  • elda upp sly som gallrades i höstas
  • laga/bygga fönster
  • ... och lite småsaker som jag kan göra utan att vara på torpet, som att renovera ett kammarlås och liknande ...
 Jaha, här kan jag alltså konstatera att det enda som betades av av att elda upp sly som jag gallrade året därförinnan... Men så har det också dykt upp nya högar.

Fast så gjorde jag sådant som jag inte hade planerat; jag putsade lite på grishuset/gästhuset, anlade grönsaksland och började fixa köket (och syrenbersån). Ja, man hinner inte med så mycket. Men visst räcker det lilla en bit på vägen?

Nu ska jag sätta mig ner och fundera på vad jag kommer att göra under detta år. Skriver snart igen!

2 kommentarer:

  1. Var ligger det här torpet? Gäststugan såg trevlig ut... Du visste att Gysinge utanför Hedesunda är stor på byggnadsvård...

    SvaraRadera
  2. Det ligger en bit från Söderhamn, inåt landet. Och ja, vi har besökt Gysinge, behöver åka dit snart igen ...

    SvaraRadera